zaterdag 31 maart 2012

kokosmacronen en scones montignacproof

Ben weer bezig met Montignac. Heb weer wat lekkere recepten uit het boekje Gebak mag...van Montignac van Truus Ordelman. Allemaal lekkere dingen met een laag glucoseindex. (langzame suikers). Ook in het boek Makkelijk op je gewicht van Ria Tummers is een aanrader. Ik ben nu 4 weken bezig en het is prima vol te houden. Zelfs zo goed vol te houden dat ik de rest van mijn leven wel zo kan eten. Ben al 4 kilo kwijt. Van 68 naar 64 kilo gegaan. Als je op gewicht bent kan je de gezonde koolydraten eten met de gezonde vetten en blijf je op gewicht. Ook de kinderen eten mee en vinden het allemaal best lekker. Zij eten de vetmaaltijden met rijst, pasta en aardappels.


Met de kleine koekenbakkers lekkere koeken gebakken. De kipjes leggen de laatste tijd wel heeeel veel eitjes. en ze moesten nodig op. Op eenvoudigleven kwam ik een receptje voor kokosmacronen tegen en die heb ik een beetje veranderd zodat Henze en ik ze ook mogen eten.
3 eiwitten losroeren (bij ons betekende dat 6 eitjes) en er 200 gram fructose doorroeren. Je moet de bak in warm water zetten, zodat de suiker goed oplost. Daarna meng je 50 gram volkorenmeel met ongeveer 80 gram kokos en dat roer je door het eiwitmengsel. Met een spuitzak heb ik mooie rondjes gemaakt en in 10 minuten op 175 graden mooi gaar en bruin gebakken. Snel, makkelijk en lekker. Niet te onderscheiden van de kokosmacronen uit de winkel. Alleen ga ik volgende keer iets minder suiker
proberen want ze waren wel erg zoet.
Plenty1
Ik had nog wat eidooiertjes over en die heb ik gebruikt voor de scones want ik wilde ook mijn nieuwe siliconen muffinvorm eens uitproberen
Scones: 200 gram volkoren meel, 75 gram fructose, 3 theelepels wijnsteenbakpoeder, snuf zout, 1 ei, 60 gram zonnebloemolie en 300 ml. karnemelk.
Ook dit was erg goed gelukt ook al leek het er in eerste instantie niet op omdat me het beslag te dun leek maar dat viel dus heel erg mee. Volgende keer wat suikervrije jam erin. Maar lekkerder is clotted cream en lemoncurd. Maar ja dat doen we maar even niet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...