donderdag 26 april 2018

De tijd vliegt

"God heeft alles wat er is de goede plaats in de tijd gegeven, en ook heeft hij de mens inzicht in de tijd gegeven. Toch kan de mens het werk van God niet van begin tot eind doorgronden. Ik heb vastgesteld dat voor de mens niets goeds is weggelegd, 
behalve vrolijk te zijn en van het leven te genieten."(Prediker 3) 

Hoe besteed je, je tijd? Besteden betekent dat zinvol bezig zijn? Ik denk dat rusten als je dat kan een hele zinvolle besteding is. Soms wordt je ook even stilgezet maar na een periode dat ons gezin, waaronder ikzelf beroerd, zwak en misselijk waren, zijn we nu weer een beetje opgeknapt. En dat wil ook wel lukken met dit mooie, warmere weer. De jongens zijn weer naar school en stage en ik heb nu ook weer tijd en zin om bezig te zijn. Dingen doen, die je hand vindt om te doen.

Een eerste klusje die al een tijdje op het programma stond is het schoonmaken van de Mini Bieb. De hele winter staan dezelfde boeken er al in en ik vond het nodig tijd om eens alle boeken en de kast schoon te maken. De meeste boeken heb ik verwisseld voor nieuwe exemplaren. Mooie boeken waaronder romans van Lynn Austin, Laura Frantz , Julie Klassen, Randy Alcorn en Jack Cavenaugh. Vooral de romans van deze laatste auteur heb ik in één ruk uitgelezen. Nu staat het Biebje weer te glimmen en hoeven mensen niet bang te zijn dat er een eng beest uit hun boek kruipt.

In de buurt van de Bieb heb ik een Geocache  geplaatst. Je verstopt een logrol (papiertje of schriftje in een doosje) die mensen proberen te vinden naar aanleiding van de opgegeven coördinaten. Op deze logrol en op internet zetten mensen de datum en hun speelnaam. Een soort verstoppertje voor volwassenen. Ook hierdoor krijgt de Mini Bieb nu regelmatig bezoek.


Verder zijn we bezig met de voorbereidingen voor Henze's klusreis naar Roemenië. Hij gaat de WC hokjes plaatsen die hij met nog wat andere mannen hier in Nederland gemaakt heeft. De WC's en de andere materialen worden met een vrachtauto vervoerd en een maand later vliegt Henze er met nog een paar andere mannen achteraan. 

Het is niet te geloven dat er zo dichtbij zoveel armoede is. Kinderen soms op blote voeten en versleten kleren, die over vuilnisbelten vol glas en menselijke uitwerpselen lopen. Zo armoedig heb ik het niet eens in Afrika gezien. Huizen die van ellende in elkaar zakken. Huizen die je nog niet eens als stal zou gebruiken. 


Vrouwen uit onze kerk hebben dekens gehaakt en kleren gebracht die ik in dozen heb gepakt om naar het laadpunt gebracht te worden.


Verder waren we met Pasen nog even naar ons hutje in Duitsland geweest. Op een kleine goed te verhelpen breuk in de waterleiding na, was alles nog prima in orde. Heerlijk om er even samen tussenuit te zijn. Zonder Wifi!!! wat een verademing. Even de berg op, even afstand nemen om weer met nieuwe moed het dal in te gaan. 
Met onze Duitse buren vierden we "Pasen"

Het grappige was dat er bij de Aldi in Duitsland de dvd Die Hütte - Ein Wochenende mit Gott, te koop lag voor maar een paar euro. De film The Shack in het Duits. De film en het boek waar ik de afgelopen maand over geschreven heb. Terwijl we in ons eigen hutje verbleven.

Voor Puurvandaag heb ik hier een verhaaltje over geschreven. Elke maand kan je meedoen aan een schrijfwedstrijd waarmee je elke maand een mooie roman kan winnen. De meivakantie staat alweer voor de deur en voor mij gaat de tijd weer veel te snel. 

Leer ons zo onze dagen te tellen

dat wijsheid ons ​hart​ vervult....

Toon uw daden aan uw dienaren,

maak uw ​glorie​ bekend aan hun ​kinderen.

Laat ons uw ​genade​ zien, Heer, onze God.

Bevestig het werk van onze handen,

het werk van onze handen, bevestig dat.
(Psalm 90)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...